Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین مهدویان کارگردان مرد بازنده، امیر بنان و کامران حجازی تهیه‌کنندگان این فیلم، جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، شبنم قربانی، مهدی زمین‌پرداز، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، مجید نوروزی، سجاد بابایی (بازیگر)، سجاد پهلوان‌زاده (تدوینگر)، هادی بهروز (مدیر فیلم‌برداری) و بابک کریمی طاری (طراح صحنه) از جمله عوامل فیلم مرد بازنده بودند که در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدا مهدویان درخصوص اینکه شخصیت‌های مرد بازنده ما به ازای در جامعه دارند یا خیر، گفت: من این را قبول ندارم که اغلب قهرمانان معترض افراطی هستند. ما براساس شخصیت‌های واقعی فیلم نساخته‌ایم و همگی آدم‌های داستان هستند و حتما از محیط اطراف الهام می‌گیریم. 

وی ادامه داد: این فیلم کاملا ایرانی است و براساس محتوای فهم ایرانی ساخته شده است. 

این کارگردان در خصوص موضوع فساد در سیستم اداری، بیان کرد: فیلم جهان محدودی دارد و قرار نیست توضیح بیشتری از وقایع داستان بدهیم. اینکه شخصیت رسول در ذهن شما چه چیزی شکل گرفته است براساس تصویرسازی ذهن‌تان است. 

مهدویان اضافه کرد: اینکه بخواهیم قسمت دومی بسازیم را متصور نیستم. 

کارگردان مرد بازنده با اشاره به چرایی انتخاب جواد عزتی، افزود: انتخاب جواد عزتی به این علت بود که او یک ستاره تکرارنشدنی است که هرکسی دوست دارد در فیلمش بازی کند و از اجرای هر نقشی برمی‌آید. علاوه بر این با حضور او به ما خوش می‌گذرد و نقشش را خوب بازی می‌کند. 

وی درباره بودجه ساخت فیلم نیز عنوان کرد: همه تلاشم را می‌کنم تا کارم آسیب نبیند و همه گروه تلاش می‌کنند تا چند پروژه هم زمان جلو برود و هر پروژه‌ای که سر برسد گروهی بر سر کار هستند. پیشنهادات بسیار زیادی در فیلمسازی به من می‌شود که نمی‌توانم روی آن کار کنم و وقتش را ندارم و من اگر وقت داشته باشم بیشتر از این فیلم می‌سازم اما در توانم نیست. 

مهدویان درباره تداعی سریال «زخم کاری» در این اثر بیان کرد: پتانسیل آن را داریم که تغییرات لازم را ایجاد کنیم. آزادی‌ور و عزتی شخصیت‌های متفاوتی در این فیلم دارند و این حتی در صحنه‌های رو در رو نیز قابل رویت است. 

کارگردان مرد بازنده در پاسخ به این سوال که آیا فیلم با جامعه مطابقت دارد یا خیر، گفت: این سوال را باید مخاطب پاسخ بدهد و با فیلم ارتباط برقرار کند. اینکه چقدر با شرایط جامعه همگون است را به تماشاچی واگذار می‌کنم. از نویسندگان فیلم سپاسگزارم چون چند بار فیلمنامه را با تغییرات مواجه کرده‌ایم. 
او درخصوص مونتاژ فیلم، گفت: خلاقانه‌ترین مونتاژ را در هفت فیلم گذشته داشتم. 

مهدویان درباره شکل‌گیری داستان فیلم، بیان کرد: فضای فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار» را دوست داشتم و همیشه در این سال‌ها این علاقه‌مندی در ما وجود داشت و بعد از «درخت گردو» به پروژه‌های مختلفی فکر کردیم و ایده حسین امینی به «مرد بازنده» تبدیل شد تا به قهرمانی بپردازیم که گرفتار پرونده‌ای می‌شود. 

وی ادامه داد: تصمیم بر این بود که بعد از «درخت گردو» این فیلم را بسازیم اما کشور درگیر کرونا شد اما فرصت مناسبی بود تا روی فیلمنامه «مرد بازنده» بیشتر کار کنیم. می‌خواستیم در سال ۱۳۹۹ فیلم را کار کنیم اما در نهایت درگیر سریال «زخم کاری» شدیم و هر از گاهی فیلمنامه «مرد بازنده» را تکمیل می‌کردیم. در میانه راه هم حجازی به تیم اضافه شد و فیلم را ساختیم. 

در ادامه جواد عزتی بازیگر فیلم درباره نقش خود، بیان کرد: امیدوارم هر فیلمی بازی می‌کنم نقش درستی داشته باشم. 

بازیگر سریال زخم کاری با بیان اینکه هر نقشی برای خودش چالش دارد، عنوان کرد: اینکه کاراکتری در سن و سال خودش بازی نکند نقش را سخت‌تر می‌کند و طبیعتا از این منظر نقش سختی بود. از نظر شخصیت پردازی، مهدویان این فیلم را دو سالی در ذهنش پروراند و وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، غافلگیر شدم؛ چون بارها درباره این فیلمنامه با او حرف زده بودم بدون اینکه به او بگویم از این نقش خوشم می‌آید. 

وی اضافه کرد: استانداردها به خوبی رعایت شد و کاراکتر به قدری پخته شده بود که نصف راه را رفته بودیم. باعث خوشحالی بود که با شخصیت فیلم آشنا بودم. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مهدویان بود. 

آناهیتا درگاهی بازیگر فیلم هم درباره کوتاهی نقش خود در این فیلم، بیان کرد: نقش بار خوبی داشت و تا انتهای فیلم هرکس فکر می‌کرد شاید کاراکتر من قاتل باشد و این رمزآلود بودن نقش را می‌پسندم و از کار خوشحالم. 

درگاهی، با ابراز خوشحالی از ایفای نقش در این فیلم، گفت: خوشحالم که با مهدویان همکاری کرده‌ام و این همکاری برایم تجربه شیرینی بود و بازی کردن در کنار عزتی خوب بود، او پارتنر عالی است و سکانس پارکینگ را بسیار می‌پسندم و برایم جذابیت داشت. 

رعنا آزادی‌ور هم ضمن بیان اینکه حضور در این فیلم، برای من تجربه شیرینی بود، بیان کرد: از کار در کنار مهدویان لذت می‌برم. 

مجید نوروزی دیگر بازیگر اثر هم توضیح داد: من از «ایستاده در غبار» سینمای مهدویان را شناختم و همیشه دوست داشتم با مهدویان کار کنم. امیدوارم خروجی کار برای عوامل و تماشاگران مثبت باشد. 

کامران حجازی تهیه‌کننده دیگر این اثر هم عنوان کرد: من فکر می‌کنم پنج یا شش پروژه با این تیم کار کرده‌ایم که منتهی به همکاری ما در فیلم «مرد بازنده» شد. 

تهیه کننده این فیلم عنوان کرد: فرصت خوبی است تا از همه کسانی که جلو و پشت دوربین زحمت کشیده‌اند تشکر کنم. پایان‌بندی این کار تا ۵۰ روز طول کشید و این حاصل یک انسجام بود تا فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد. 

هادی بهروز، مدیر فیلمبرداری فیلم، افزود: امیدوارم از فیلم بازخوردهای خوبی بگیریم و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. 

بابک کریمی طاری، طراح صحنه اثر، با بیان اینکه ۶۰ درصد لوکیشن‌ها ساخته شده، گفت: به غیر از لوکیشن‌های داخلی و خارجی سایر لوکیشن‌ها فضاسازی شدند. این اثر تجربه اول من با مهدویان بود که از این بابت راضی هستم. 

سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر هم از کار با مهدویان توضیح داد: در طول فیلمبرداری مدام با مهدویان در تماس بودیم اما او خودش تدوینگر درجه یکی است و تدوین فیلم هم مدیون مهدویان است. «ماجرای نیمروز» و «ایستاده در غبار» دو فیلمی هستند که بی‌نهایت دوستشان دارم. جواد عزتی در این فیلم بی‌نظیر بازی کرده است. 

بابک کریمی هم عنوان کرد: این کار تجربه خوبی برای من بود و همکاری با مهدویان برای من شیرین بود. او تسلط بالایی روی حس تصویر دارد. دوست داشتم با عزتی همکاری داشته باشم. ۹ سال پیش در تئاتری حضور داشتم و می‌خواستم بدانم بازیگر اصلی تئاتر کجا هست که بعد با جواد عزتی آشنا شدم. گریم عزتی روزانه پنج ساعت طول می‌کشید. بازیگری تنها ردکارپت و دوربین نیست و این سختی‌ها را هم باید دید. 

مهدی زمین‌پرداز هم ادامه داد: دوست داشتم در تیم مهدویان باشد. کار کردن با مهدویان برای من لذت‌بخش بود و حتی با نقش‌های کوتاه هم اشخاص دیده می‌شوند. از او بابت اعتمادش سپاسگزارم. 

در پایان شبنم قربانی دیگر بازیگر فیلم، افزود: من هم در مورد کار کردن با مهدویان باید بگویم که کار با او شانس بزرگی بود. او کارگردانی است که کارش را بلد است و از من بازی گرفت خیلی وقت بود کسی به درستی از من بازی نگرفته بود.

کد خبر 654098 برچسب‌ها جشنواره فيلم فجر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جشنواره فيلم فجر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران بابک کریمی مرد بازنده دوست داشتم جواد عزتی برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟

این اهمیت از آن‌روست که با توجه به آمارهای منتشر شده از‌سوی نهادهای علمی کشور بیشتر مخاطبان ایرانی به موضوعات دینی اهمیت می‌دهند و براساس آخرین پیمایش مرکز تحقیقات صدا وسیما نیز پربیننده‌ترین برنامه‌های رسانه‌ملی برنامه‌های مذهبی هستند. اما این‌که چرا تاکنون درصنعت فیلمسازی و سریال‌سازی به چنین موضوع مهمی کمتر پرداخته شده نیاز به بررسی بیشتری دارد.   سینما و فیلمسازی مذهبی  سینما ذاتا هنری قصه‌گو و در عین‌حال وابسته به تکنولوژی محسوب می‌شود و به همین جهت بستر خوبی برای طرح روایت و داستان‌های برآمده از باورها و عقاید انسان‌ها در طول تاریخ است. همچنین به‌دلیل بدیع و مدرن بودن، ابزارهای نامحدودی در اختیار دارد که می‌تواند در اذهان مخاطبان عمیقا اثرگذار باشد. از آغاز شکل‌گیری سینما در اواخر قرن نوزدهم تا به امروز، جادوی سینما این امکان را فراهم کرده تا سینماگران، دغدغه‌های اعتقادی و مذهبی خود را از طریق این رسانه به نمایش بگذارند. به‌طورکلی این تولیدات دارای اهمیت استراتژیک هستند و می‌توانند در نمایش و قرائت مطلوب مردم درخصوص ادیان، مهم و پرطرفدار باشند.   چرا سینمای دینی در ایران شکل نمی‌گیرد سینمای ایران اسلامی که به‌عنوان مرکز اصلی تجمع شیعیان دنیا، سال‌هاست در تولیدات انواع فیلم‌های سینمایی با رویکردهای انسانی و اخلاقی خوش درخشیده اما به‌نظر می‌رسد تاکنون برای تولیداتی از نوع سینمای دینی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ آن‌هم در شرایطی که جریانات انحرافی صهیون و وهابیت، تمام سپاه خود را برای به تصویر کشیدن دوران صدر اسلام به‌گونه‌ای که مطلوب خودشان است، به میدان آورده‌اند. از ساخت فیلم و حکمرانی بر سینمای هالیوود تا بودجه‌ریزی و سریال‌سازی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و خاورمیانه برای تحریف تاریخ شیعه و دوران امامت اولاد نبی اسلام‌(ص) آن هم بدون رعایت ابتدایی‌ترین ملاحظاتی که می‌توان داشت.   تحریف تاریخ شیعه مصداق فراوانی را می‌توان از میان تولیدات عربی درباره تحریف تاریخ شیعه هم‌راستا با تفکر ضدایرانی مثال زد اما متأخر‌ترین آنها می‌تواند مجموعه‌هایی مانند «اِمامُ الْفُقَهاء» یا «حشاشین» باشد که این روزها نامش سر زبان‌ها افتاده است. این تولیدات نمایشی گرچه از‌سوی برخی با سهل‌انگاری دنبال می‌شود اما ماجرای آنها عمیق‌تر از مباحثی چون جنبه سرگرمی صنعت فیلمسازی است و تلاش می‌شود تا با القای تصویری غلط، زمینه تحریف تاریخ را فراهم کند.به طور مثال این مجموعه‌های تلویزیونی نه فقط به‌دور از اهداف سیاسی و ضد‌شیعی ساخته نشده‌اند بلکه دقیقا می‌دانند چه هدفی را دنبال می‌کنند و قرار است چه تصویری از اسلام و شیعه به جهان ارائه نمایند تا در نهایت آنچه در اذهان در مورد اسلام و تشیع شکل می‌گیرد، به نفع خودشان و در راستای تضعیف اندیشه ولایی شیعیان باشد که امروز رسانه‌ها‌ و اندیشمندان صهیونیستی چنین تفکری را مانع جدی حیات خود می‌دانند.   تصویری تحریف شده از امام صادق‌(ع)  به عنوان نمونه مجموعه «اِمامُ الْفُقَهاء» که در رابطه با زندگی امام صادق‌(ع) به کارگردانی سامی جنادی سوری و نویسندگی حامد العلی کویتی با حمایت شرکت کویتی الخیر در ۳۰ قسمت ساخته شده و در سال ۱۳۹۱ از شبکه العراقیه در عراق پخش گردید و پس از آن شبکه الکوثر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز البته با برخی اصلاحات، از‌جمله پوشاندن چهره مبارک بنیان‌گذار مذهب شیعه‌(ع) و پدر بزرگوارشان، آن را به نمایش گذاشت، تلاش شده تا روایتی تاریخی از خلفای اربعه ارائه دهد و با توجه به نهضت علمی که امام باقر(ع) و امام صادق‌(ع) پایه‌گذاری کردند، این موضوع را اثبات کند. این در حالی است که این سریال با توجه به جایگاه این دو امام شیعه در پی اثبات جریان خلافت است اما از این امامان و خلافت برحق آنها چیزی نمی‌گوید.همین امر سبب شد برخی‌ مراجع تقلید در کشورهای مختلف اسلامی از این سریال انتقاد کنند. «اِمامُ الْفُقَهاء» اگرچه مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) در مسجد النبی‌(ص) و پرورش فقها و علما در آن مدرسه را به تصویر کشیده است، اما به امامت این امام بزرگوار و نشان دادن شخصیت وی در حد یک فقیه، بسنده کرده که چنین رویکردی در مجموعه‌ای که مدعی روایت زندگی امام صادق‌(ع) است، نمی‌تواند بی‌هدف بوده باشد.بر همین اساس باید این سؤال را مطرح کرد، آیا واقعا ساخت فیلم و سریال در خصوص بنیان‌گذار مذهب شیعه وظیفه سینما و تلویزیون ایران نیست؟    حشاشین در مقابل تفکر شیعی در راستای بررسی تولیدات فیلمسازی و سریال‌سازی، باید گفت سریال حشاشین نیز که در ماه رمضان امسال پخش شد و تلاش کرده جنبش شیعه اسماعیلیه را همراستا با داعش به تصویر بکشد را هم باید در این رابطه ارزیابی کرد. اسماعیلی‌ها نام خود را از اسماعیل بن جعفر، فرزند امام صادق‌(ع) گرفته‌اند. آنها برخلاف شیعیان اثنی‌عشری، که امام موسی کاظم‌(ع) برادر کوچک‌تر اسماعیل را به عنوان امام پذیرفته‌اند، معتقد بودند اسماعیل جانشین امام صادق‌(ع) بوده است. همین تفکر انحرافی حالا دستمایه جریان‌های صهیونیستی شده تا از زبان کشورهای سکولار اسلامی فیلمی ساخته شود که تفکر شیعی را با داعش ساخته شده توسط غرب پیوند زنند و به جهانیان نشان دهند که تفکر داعشی هم‌راستا با تفکر شیعی است‌ و با تحریف تاریخ، کذبیات تفکری خود را جای حقیقت اندیشه شیعیان جا بزنند.   سینما حق دستکاری تاریخ را ندارد با بازخوانی انتقادات و واکنش‌هایی که امروزه از سوی منتقدان به چنین آثاری می‌شود، می‌توان به‌خوبی دریافت که جریانات صهیونیستی چگونه از دو‌قطبی‌سازی و پاک‌کردن تاریخ بهره می‌برند. به‌طور مثال شاید فیلمنامه‌ای با یک قصه اجتماعی و عاشقانه این امکان را برای فیلمساز فراهم کند تا دخل و تصرفی در موضوع ایجاد نماید اما فیلمساز طبیعتا حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، به‌خصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است؛ این نقدی است که وجیهه عبدالرحمن از بازیگران سینمای عرب به‌تازگی بر سریال «حشاشین» مطرح کرده است. متاسفانه پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آنها فیلمنامه‌ها را از بین رویدادهایی برمی‌گزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیان‌شان را ستایش می‌کند و این قطعا به نفع درام نیست و وقتی این درام درخصوص به تصویر کشیدن شخصیت‌های ارزشمند دینی جمع زیادی از مردم دنیا باشد، اشکال چنین رویکردی بیشتر نمود پیدا می‌کند.حتی برخی منتقدان شبکه‌های عربی نیز در مورد این سریال گفته‌اند: این مجموعه نمایشی در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است.    وقتی صهیون برای کوبیدن اسلام سیاسی دست به‌کار می‌شود ساخت سریال‌هایی چون حشاشین از سوی جریان صهیونیستی که امروز در ضعیف‌ترین جایگاه خود قرار دارد راهبری می‌شود تا با کوبیدن اسلام سیاسی در ایران، اخوان‌المسلمین در مصر و حماس‌ در فلسطین که بزرگ‌ترین دشمن آنها محسوب می‌شود و جریان مقاومت را در منطقه پدید آورده‌اند به جریان تندروی ساخته شده توسط آمریکا داعش نسبت دهد که اسلام‌هراسی را در دنیا تقویت کند.    در جنگ روایت‌ها چه کردیم؟ حالا در این جنگ روایت‌ها، سینمای ایران شیعی برای روایت صادق از زندگی پدر مکتب جعفری چه کرده است؟ گرچه تلویزیون ایران درخصوص صدر اسلام و حوادث کربلا تولیدات قابل دفاعی داشته و می‌توان به مجموعه‌هایی مانند مختارنامه، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته، ولایت عشق، تنهاترین سردار و... اشاره کرد که هر‌کدام دوره‌ای از تاریخ اسلام را مورد بررسی قرار داده‌اند اما در این بین، جای یک فیلم سینمایی یا سریال در شأن بنیان‌گذار مذهب شیعه، به‌شدت احساس می‌شود.همان‌طور که بر همه روشن است، تاریخ تمدنی غرب بدون وجود آورده‌های علمی مسلمانان قطعا به جایی نمی‌رسید یا دست‌کم این دستاوردهای دانشمندان و عالمان اسلام بود که کتابخانه‌های غرب را تا دوره‌ای از تاریخ پر کرد.طبیعتا تمدن کنونی جهان، ازتلاش ملل گوناگون در طول تاریخ شکل گرفته است وسهم اسلام در پیدایش وتوسعه این تمدن، بیش ازدیگر تمدن‌ها نباشد، کمتر نیست. پرسش اینجاست که آیا سینمای ایران ظرفیت ساخت فیلمی برای بیان این تاریخ را ندارد یا ما با فقر سینماگران دغدغه‌مند و شیعه مواجه هستیم؟   دوران سینمای سکولار گذشته است علوم و تمدن اسلامی از مسیرهای مختلفی به غرب منتقل شد که ترجمه کتب عربی به زبان‌های اروپایی و تدریس و استفاده از کتب عربی که دانشمندان مسلمان آنها را در مراکز علمی نوشته یا ترجمه کرده بودند، بیشترین تاثیر را داشت. شاید این توضیحات برای اثبات اهمیت توجه به اقدامات اساسی امام صادق(ع) و جهاد علمی که او ایجاد کرد، کافی است تا متوجه باشیم که تا چه اندازه پرداخت به زندگی این دانشمند زمان، گردآورنده علوم اسلامی و سپس انتشار آن به سراسر دنیا و حتی تاثیرش بر شکل‌گیری غرب در سینما و تلویزیون اهمیت و جذابیت دارد. مردم ایران مخاطبانی مشتاق به تماشای آثار نمایشی با مضامین مذهبی و دینی هستند.در همین ماه رمضان گذشته واقعا روشن شد که دوران «تلویزیون، رسانه‌ای با ماهیت سکولار است» گذشته و نه‌فقط تلویزیون که سینما نیز تشنه تولیداتی با مضامین ارزشمند است؛ چراکه مخاطب سینمای امروز نیز چنین خواسته‌ای دارد و فیلم‌های دفاع‌مقدس یا انقلابی همیشه در ایران پرفروش بوده‌اند.   جای خالی استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری در سینما می‌توانیم با یک روایت دقیق و جذاب سینمایی، حقانیت شیعه و تاثیراتی را که بر فرهنگ بشری گذاشته، ثابت کنیم و این بار ما به‌عنوان شیعیان ۱۲امامی و باورمند به مهدویت بگوییم غرب چگونه غرب شد و حالا با فاصله از همان دستاوردها امروز به چه نقطه‌ای از اضمحلال فرهنگی رسیده است؟! در حقیقت دوران زندگی امام صادق(ع) را از هر منظری که مورد توجه قرار دهیم، سرشار از قصه‌ها و پیروزی‌های علمی و فرهنگی است که موجب شکل‌گیری دوران طلایی اسلام شد و تمامی این دستاوردها قابلیت نمایشی‌شدن دارد؛ ضمن این‌که امروز که جهان علیه هر نوع استکبار برخاسته و آزادگان مسلمان و غیرمسلمان خواهان برچیده‌شدن رژیم صهیونیست هستند، بهترین فرصت برای بیان وجوه استکبارستیزی رئیس مکتب جعفری است و سینما باید دست‌به‌کار شود تا در این جنگ رسانه‌ای از موثرترین و فراگیرترین رسانه‌ها، یعنی فیلمسازی برای تولید محتواهایی متناسب با فرهنگ شیعی بهره برد و چه روایتی مهم‌تر و ضروری‌تر از روایت زندگی امام صادق(ع)؟! سینما قصه می‌خواهد،  حادثه و قهرمان نیاز دارد و دوران امام صادق یکی از توفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاش‌ها و انقلاب‌های پیاپی متعددی را تجربه کرده، از جمله قیام خونخواهان امام حسین(ع) و از سوی دیگر در این دوره تاریخی شاهد برخورد مکاتب، ایدئولوژی‌ها و تضاد افکار فلسفی و کلامی هستیم که ناشی از برخورد امت اسلامی با مردم کشورهای فتح‌شده با دنیای خارج است. در آخر این‌که به نظر روایت این دوران طلایی از اسلام شیعی در سینما کمی همت، دغدغه و اسلام‌شناسی می‌خواهد تا فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان سینمای ایران دست‌به‌کار شوند و مدیران سینمایی و صدا‌وسیما را کنار خود ببینند و دست و دلبازانه برای فتح و پیروزی شیعیان، این بار نه مانند صدر اسلام با فدا کردن خون؛ بلکه با تخصیص بودجه کافی، بهره‌مندی از فناوری و استفاده از افراد باسواد و آگاه، آثاری نمایشی تولید کنند و مرزهای فرهنگی و هنری را درنوردند.

دیگر خبرها

  • قول جالب پپ به خبرنگار: شماره‌ام را یادداشت کن!
  • واکنش تند میثاقی به صحبت‌های پیرمرد سپاهانی؛ بیجا می‌کنی حرف می‌زنی!  
  • درخواست جالب ستاره جنجالی: دستمزدم را کم کنید
  • حمایت جهانی از فلسطین طوفان الاقصی دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • واکنش تند میثاقی به صحبت‌های پیرمرد سپاهانی؛ بیجا می‌کنی حرف می‌زنی!
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد